Energetické kamenyinfo@energetickekameny.cz+420 702 028 463Po - Pá 7:30 - 17:30
English
Login
Cart
is empty
LaMeiLa®
Zákazník se při nákupu zboží řídí především poměrem ceny a kvality. Jak toho dosáhnout? Obraťme pozornost na Čínu a zjistíme, že Čínští výrobci jsou schopni vyrábět výrobky ve všech kvalitativních škálách - od výrobků s minimálními nároky na kvalitu po vysoce kvalitní a technologicky vyspělé výrobky, přičemž náklady na výrobu jsou stále výrazně nižší než v EU. Mnoho světových výrobců proto využívá nabídky čínských výrobců pro OEM, ODM a CM výrobků k vůli jejím nesporným výhodám. Co je to OEM, ODM a CM výroba a jaké jsou jejich výhody? OEM - tedy Original Equipment Manufacturer, je výrobce, který při výrobě používá díly, komponenty a zařízení vyrobené jinými výrobci a hotový výrobek prodává pod svou vlastní značkou. OEM výrobky, tedy výrobky pro OEM výrobce nejsou určeny pro koncového zákazníka. Např. autodíly, suroviny pro chemickou výrobu apod. mohou být vyrobeny v Číně, dovezeny do České republiky a použity ve výrobě zde. Může se však jednat i o výrobu a dovoz hotových výrobků. Výhodou je, že OEM výrobce těží ze specializace jiného výrobce, což umožňuje dosažení vyšší kvality za nižší cenu. ODM - tedy Original Design Manufacturer, je výrobce, který navrhuje, vyvíjí a vyrábí výrobky, které jsou později prodávány pod obchodní značkou jiné firmy. To umožňuje firmě prodávající dodávat výrobek bez nutnosti vlastnictví továrny a organizace vlastní výroby. ODM výrobci jsou obvykle schopni vyrábět pro několik různých obchodních partnerů. V praxi to může znamenat, že stejný základní design výrobku je prodáván pod několika různými obchodními značkami. To, co jednu značku odlišuje od druhé, je pak především povrchová úprava či kontext, v jakém jsou výrobky prodávány, jako např. barevné řešení či zákaznický servis. CM - tedy Contract Manufacturer, je výrobce, který vyrábí podle designu či technologie zadávající firmy. Zadávající firma obvykle osloví několik CM výrobců, kteří nabídnou ceny za danou službu na základě materiálových, technologických a mzdových nákladů. Každá z výše zmiňovaných druhů výrob představuje nákladové úspory. V kombinaci s odborným provedením obchodu s ohledem na minimalizaci rizik poskytují výše uvedené možnosti vážnou příležitost pro zvýhodněné budování vlastní obchodní značky a tedy možnost získání lepší pozice na domácím trhu.