Haas

Začalo to všechno zhruba před 100 lety, kdy rakouský lékař Eduard Haas vynalezl Haas prášek do pečiva – tehdy na poli výživy novinku bořící všechny hranice. Do historie firmy vešel jako Eduard I. Eduard II. pak založil obchod se smíšeným zbožím a mohl se pyšnit postavením královského dodavatele. Z jeho syna, Eduarda III., se postupem času stal skutečný továrník. Se svým instinktem pro praktické stránky života začal již v mladých letech s výrobou Haas prášku do pečiva, který jeho děda předepisoval ještě jako medicínu. Eduard III. jej začal prodávat v obchodě svého otce. Mezi zákazníky se rychle rozšířilo, že s práškem do pečiva od mladého obchodníka Haase jsou koláče a buchty lehčí, krémovější a mnohem lépe se pečou.

Pro zlepšení odbytu ho napadla ještě jedna, na tehdejší dobu revoluční myšlenka: inzerovat v novinách, a tím se zrodila jedna z prvních reklamních kampaní na světě. Rok 1927 se stal mezníkem v dějinách firemní historie: PEZ, jemný peprmintový bonbón, spatřil světlo světa. Tento bonbón, vyrobený z cukru a peprmintového oleje, byl ze začátku určen pro vyšší vrstvy. Název PEZ pochází z německého slova pro peprmint, který zníPfeffErminZ.

O něco později přišla PEZ figurka, která se stala klíčem ke světovým trhům značky. Již za dva roky, po velkých úspěších ve střední Evropě a ve Skandinávii, začal Eduard III. s budováním trhu v USA a navzdory těžkým podmínkám se prosadil vůči konkurenci. V roce 1955 bylo prodáno již 350 milionů PEZ figurek. Na počátku 60. let se PEZ figurky, a tím i celá značka, začínají více a více orientovat na děti. V roce 1962 byl podepsán první licenční kontrakt s Walt Disney a svůj triumfální pochod světem začínají PEZ figurky Kačera Donalda a Myšáka Mickeyho. Od té doby se PEZ figurky mnohokrát stačily proměnit a stále se proměňují do oblíbených dětských postaviček. Ty se i v dnešní době stávají oblíbenými sběratelskými kousky.

Československá dceřiná společnost Haas s.r.o. byla založena v roce 1991 a o rok později už pracovala na trhu. Po rozdělení republiky došlo také k rozdělení společnosti na českou a slovenskou a vzniká Slovcandy Haas s.r.o. V roce 1994 se v portfoliu firmy objevuje první cizí značka – Chewits. Tím se firma stává distributorem značkového zboží. Do konce 90. let se k Chewits přidávají další značky jako Cadbury Fingers či Fisherman´s Friend. Společnost se soustředí na oblast impulsního prodeje.

Nové století přináší novou organizaci ve struktuře mateřské Ed. Haas Nährmittel GmbH. a tím i přejmenování české firmy na Ed. Haas CZ s.r.o. a slovenské na Ed. Haas SK s.r.o.

Rozšiřuje se sortiment o zcela novou řadu HAAS šumivých tablet vyráběných v novém moderním závodě v sesterské společnosti v Maďarsku. Rostoucí zájem zákazníků přináší o rok později novou, zcela odlišnou řadu italské kuchyně Conte de Cesare.

 

Show more
Energetické kameny
tř. Masarykova 145
69801 Veselí nad Moravou
Česká Republika
Business Reg. No.: 40393488
VAT ID: CZ6061060247
Čeština
cz
Deutsh
de
English
en
Hungarian
hu
Polish
pl
Slovenština
sk