Energetické kamenyinfo@energetickekameny.cz+420 702 028 463Po - Pá 7:30 - 17:30
Deutsh
Anmeldung
Korb
ist leer
Leo Pavlík
Kniha je o jednom z nejúspěšnějších československých jezdců rally, Leovi Pavlíkovi! Její úvodní část je průřezem Leovou jezdeckou kariérou. Tento‚ létající Chod‘, jak se Leovi mezi soutěžáky přezdívalo, se během dvaceti let strávených za volanty mnoha soutěžních automobilů zapsal nesmazatelným písmem do historie domácího rallysportu – vždyť je pětinásobným absolutním mistrem Československa, pětkrát se stal i národním šampiónem ve své objemové třídě a na svém kontě má celkem tři desítky prvenství v jednotlivých rally ať už na domácí či evropské půdě. První roky Leova závodění byly spojeny se škodovkami. S nimi jezdil nejprve za ASK Plzeň, poté za Pošumavský automotoklub a otrokovický Barum team, ve kterém působil do roku 1978. Po této sezoně se začala psát nejdůležitější kapitola jeho kariéry, to když se stal členem ambiciózního Agrotýmu JZD Slušovice. V něm postupně vystřídal vozy Škoda 130 RS, Renaulty 5 Alpine a Turbo, Opel Manta 200 a v závěru kariéry i špičkové tovární vozy Audi Quattro. Právě jim je v této knize věnována samostatná část. Osvětlují se v ní dosud jen zevrubně zmapované aktivity německého továrního týmu Audi Sport na území Československa v osmdesátých letech dvacátého století, stejně jako celkové pozadí projektu Audi Quattro, který jen o několik roků dříve způsobil ve světě automobilových soutěží doslova revoluci. Tato zajímavá vsuvka v historii československého rallysportu doposud zůstávala zastřena rouškou tajemství a právě tato kniha se chce postarat o její odhalení. Pomoci v tom mají i přímé výpovědi pana Rolanda Gumperta, šéfa týmu Audi Sport v době, kdy se tato značka objevovala na tratích mistrovství světa v rally. Nová kniha nabízí na více než dvou stovkách stran kromě textů od Jakuba Hofbauera také řadu zajímavých a dosud nepublikovaných fotografií jak z prostředí československých automobilových soutěží, tak z tehdy neprodyšně uzavřeného testovacího polygonu, který se nacházel jen několik kilometrů od města Zlína.